Més informació [ Detall d'activitat

 
REC0063167   Educació Integradora Humanista
2023-2024   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/6/2024 - 14/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació d'educació en valors humans
  
  
  
Tipus activitat   02VL Educació Integradora Humanista
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/06/2024
  
Cost matrícula (Euros)   30
  
Descripció i   Metodologia:   El Curs d'Educació Integradora Humanista és una iniciativa de l'Associació d'Educació en Valors Humans (en col·laboració amb el Centre Besai) que va néixer l’any 2012 amb l'objectiu de donar suport als mestres i professors a la formació d'una educació integral, on tots els aspectes de la persona puguin ser tingudes en compte.
Durant diversos anys hem fet classes presencials de cap de setmana. Ara hem volgut fer una Proposta de Curs Online.

Oferim el curs de manera asíncrona i a través de la plataforma de Google Classroom. Instal·lada a la pàgina web del Centre Besai (www.centrebesai.com) que col·labora amb la nostra Associació.

El preu del curs és de 30 euros. Un curs per fer al teu ritme en línia. Amb un contingut audiovisual de 24 vídeos (15 hores), amb totes les presentacions en pdf perquè les pugueu descarregar i seguir les classes amb més facilitat, material annex, enllaços a vídeos externs i atenció personalitzada via correu electrònic de consultes amb el tutor.
  
Objectius   - Conèixer el marc teòric sobre l’aprenentatge holístic mitjançant la integració de continguts procedents de diferents àmbits i àrees de coneixement. Més específicament, aprendre de les aportacions de les teories de la psicologia humanista.
- Proporcionar una entesa profunda dels diferents aspectes de la personalitat que intervenen en el desenvolupament de l’alumne i que van més enllà de la simple evolució de les capacitats cognitives.
- Promoure l'autoconeixement per tal de potenciar la capacitat del docent en l'exercici de la tasca educativa.
- Desenvolupar criteris i estratègies per dissenyar i utilitzar a l’aula els diferents aspectes metodològics que afavoreixen un correcte assoliment de competències en el marc d’un sistema inclusiu.
- Fomentar l'esperit crític dels mestres i professors en l'exercici de la docència, mitjançant el desenvolupament de metodologies globalitzades que els permetin abordar de manera més efectiva i reflexiva els desafiaments i les oportunitats que es presenten a l'entorn educatiu.

  
Continguts   Contingut 1: Integració de les teories de la personalitat de l'Anàlisi Transaccional i el Cicle de l'Experiència a l'aula
En aquest primer contingut s'aprofundirà les teories de la personalitat de l'Anàlisi Transaccional i el Cicle de l'Experiència proposades per la psicologia humanista. A més, aprendrem a integrar aquests coneixements a l'aula per millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge.
Contingut 2: Exercicis d'autoconeixement basats en l'Anàlisi Transaccional i el Cicle de l'Experiència
En aquest mòdul del curs, s'abordarà el tema de l'autoconeixement i la rellevància que té en l'exercici de la docència. A través de la teoria de l'Anàlisi Transaccional i el Cicle de l'Experiència, es presentaran una sèrie d'exercicis perquè els mestres i professors es puguin conèixer millor a si mateixos i, alhora, millorar-ne l'exercici educatiu.
Contingut 3: Proposta de diferents tècniques per aplicar a l'aula i la comprensió de la seva influència en el desenvolupament de la personalitat dels alumnes.
Contingut 4: S'enfocarà a la importància de treballar els diferents aspectes del desenvolupament integral dels estudiants, específicament en els àmbits sensorials, emocionals, cognitius, valoratius, volitius i de relaxació a l'aula. Es proporcionarà una explicació detallada sobre com es poden integrar aquests aspectes en la planificació de les activitats i en l'execució de les activitats, de manera que es fomenti l'aprenentatge significatiu i el benestar emocional dels estudiants.
Contingut 5: Unitat de reflexió sobre enfocaments metodològics que promouen el desenvolupament integral de la persona a l'aula, considerant aspectes sensorials, emocionals, cognitius, valoratius, volitius i de relaxació. S'exploraran diverses estratègies pedagògiques i se'n discutiran les implicacions per a una educació inclusiva.
  
Avaluació   El curs s'estructura en dos blocs temàtics, cadascun compost per 8 temes. Cadascun d'aquests temes inclou un exercici pràctic per avaluar-ne la comprensió. En finalitzar cada bloc, es durà a terme un qüestionari que contindrà preguntes relacionades amb els continguts abordats al bloc corresponent.
Els exercicis proposats a cada tema tenen com a objectiu la verificació i consolidació dels coneixements adquirits pels participants en relació al marc teòric presentat, així com en la comprensió dels aspectes bàsics de la proposta metodològica. D'aquesta manera, es busca assegurar que els participants hagin integrat els conceptes i principis fonamentals per a la seva posterior aplicació a la pràctica docent.
Tots els exercicis seran revisats pel tutor un cop lliurats.
  
Requisits de  certificació   - Realització de totes les tasques de manera satisfactòria.
- Realització del qüestionari de satisfacció al final de la formació.
  
E-mail   centrebesai@gmail.com
  
ODS    ODS4 - Educació de qualitat
  


Activitat reconeguda en resolució de data 28/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).